5 טיפים רצחניים לביצוע אופטימיזציה לעמוד צור קשר

כיצד לשדרג את העמוד צור קשר שלכם  ולעשות לו אופטימיזציית SEO רצחנית שתעיף אותו לחלל? קבלו 5 טיפים מומלצים ובנוסף גם בונוס מיוחד! קראו עוד וצרו קשר!!

לפני כמה שנים טובות, בימים הראשונים שלי בתחום קידום אתרים, הייתי מקבל לקוח חדש עם 20 ביטויים לקידום. אבל מה קורה עם ללקוח היו באתר רק 19 דפים אינפורמטיביים? הפתרון היה לדחוף את מילת מפתח לקידום בדף הצור קשר.

my-meme (2)

ברור שהפתרון שמצאתי בזמנו היה דבילי אבל אלו היו זמנים שונים. אבל שחושבים על זה היום, זה לא כזה דבילי.

האם תהיתם פעם מהו הדף הכי מקושר באתר שלכם? ובאותה נשימה מהו הדף שמקבל הכי פחות תשומת לב? ובכן אני כן תהיתי על כך, ולאחר בדיקה קצרה גיליתי שהדף המדובר הוא דף "צור קשר".
חשבו על זה, רוב הסיכויים שהדף "צור קשר" שלכם מקושר בלינקים פנימיים מכל מקום באתר החל מבר הניווט העליון, דרך קישורי הפוטר ולעיתים גם בתפריט הצדדי ואפילו בתוך הפוסטים עצמם.
רב בעלי האתרים אינם משקיעים בעמוד "צור קשר" שלהם וסתם זורקים שם טופס עם שדות למילוי וכותרת "צור קשר". צר לי על העמוד הזה שלא מקבל תשומת לב כמו שאר הדפים.

העמוד הזה טומן בחובו משאב לא מנוצל יקר ערך בכל הקשור לעסקים קטנים או בינונים ובעיקר מקומיים. תארו לעצמכם מה היה קורה אם הייתם מנצלים את כל הכוח שהדף הזה מקבל מכל הקישורים הפנימיים לטובת מאמצי SEO הכלליים של האתר שלכם? במדריך הקצר הבא אפרט במספר צעדים פשוטים כיצד לרתום את הכוח הזה ולעשות אופטימיזציה לעמוד "צור קשר".

1. הוסיפו סימון Schema ו-NAP

הסקר האחרון של moz בנוגע לגורמים המשפיעים ביותר על קידום לוקאלי הצביע על חשיבות הימצאותם של פרטי העסק שלך: שם, כתובת ומספר טלפון ([name, address, and phone number [NAP). הכל מתחיל בעמוד צור קשר. וודא כי הפרטים של העסק מדוייקים, ללא שגיאות או תווים חסרים \ מיותרים.

הטמיעו תגיות schema עבור עסק, שעות פתיחה וכתובת. כמו כן וודאו שבכל הנכסים הדיגטליים שלכם ברחבי הרשת החל מאינדקסים, רשתות חברתיות וכל אתר אשר מציג את פרטי העסק שלכם- פרטי ה-NAP שלכם מעודכנים ועקביים. ברגע שפרטי העסק שלכם מסומנים היטב (marked-up) עם תגיות schema.org ויחד עם עקביות קונסיסטנטית מרחבי הרשת – אתם מסודרים. לא תאמינו לבוסט ברנקינג שהדבר הזה יכול לתת.

הוספת סכמת נתונים

2. הוסיפו מפת גוגל וגוגל סטריט וויו

פשוט כמו שזה נשמע, הוסיפו מפת גוגל לדף צור קשר שלכם לפי ההוראות באתר המפתחים של גוגל או בעזרת תוסף וורדפרס ייחודי אין יותר קל מזה. אבל להוסיף מפת אתר זה האובייסט, אני אומר לכו יותר חכם והוסיפו גם Google Street View. נכון, אין שום בעיה לגולש לסמן את אייקון האיש הקטן ולזרוק אותו על המפה אבל למה לגרום להם לבצע עוד פעולה כזו כאשר ניתן מלכתחילה לתת להם את 2 האופציות?

לא רק מפת גוגל

3. הוסיפו כותרות ותגיות META

אל תסתפקו רק בטייטל גנרי כמו <title>צור קשר</title>. בצעו אופטימיזציה לטייטל בדיוק כמו שהייתם עושים לדף הבית או לדף המוצר שלכם. טייטל אופטימלי לדוגמא: "קייטרינג חלבי בנס ציונה – צרו קשר עם משה קייטרינג"

כנ"ל לגבי גם כותרת ה-H1 של העמוד, גם היא צריכה להיות עשירה במילות מפתח ואם נמשיך עם הדוגמא הקודמת, הכותרת אמורה להיראות משהו כזה: <h1>צור קשר עם משה קייטרנג חלבי בנס ציונה</h1> וכנ"ל גם לגבי כותרות H2 וכן הלאה. אני מסכים שזה יכול להיראות טיפה ספאמי אבל קצת שחקו עם זה והקדישו מחשבה – זה רק יעזור לכם. הנקודה היא שדף צור קשר אמור לקבל יחס כמו דף אחד באתר שלכם.

לא לשכוח לכתוב תיאור Meta description עדכני, מקיף וכמובן שיווקי. כזה שיגרום לגולשים ללחוץ עליו מתוך תוצאות החיפוש ולעלות לכם את ה-CTR בעמוד.

נראה כמו ספאם

4. הוסיפו עוד תוכן

דפי צור קשר לעתים קרובות מכילים רק כתובת, שעות פתיחה וטלפון במקרה הטוב.  במקרה הפחות טוב הם מכילים רק טופס השארת פרטים. אני לא אומר להעמיס את העמוד בפיסקאות תוכן משעממות של 400 מילים אבל אני כן מעודד אותכם להוסיף תוכן שייטיב עם הגולשים כלומר הלקוחות שלך. קחו בחשבון שיש הרבה חיפושים בגוגל על "שם העסק שלכם + צור קשר" כך שיש סיכוי גדול מאוד שדף הצור קשר שלכם הוא הדף הראשון שהגולש יראה באתר שלכם. הדוגמא הכי טובה לעיבוי התוכן היא לספק הוראות הגעה לבית העסק שלכם. כמובן שיש מפה וזה כמובן עוזר אבל לא יזיק גם לגולש וגם ל-SEO להוסיף הוראות הגעה בכתב ממקומות מרכזיים באזור כמו שדה תעופה, קניון או תחנת רכבת.

אם אפשרי, ניתן להוסיף משפט או שניים אודות השכונה או האזור בו נמצא העסק שלכם, תיאור קצר אשר יגרום למבקרים להרגיש תחושת נוחות וביטחון כלפי העסק שלכם.

דף הצור קשר הוא הזדמנות מצויינת להוסיף קישורים פנימיים לדפי תוכן אחרים באתר שהגולשים עלולים למצוא שם תשובות לשאלות שלהם כמו דף FAQ או דף דרכי תשלום או משלוח וכו'. בצורה זו גם עזרתם לגולש וגם חיזקתם דפים אחרים באתר.

נווה חמציצים

5. הוסיפו תמונות

כיודע, גוגל אוהב תוכן עשיר בעמודים כגון תמונות, ווידאו, גיפים, מצגות וכו'. בעוד שלהשיג תוכן מסוג זה עבור דפי המוצר שלכם זה יחסית קל, אני מבין את הקושי העלול להיגרם למצוא תוכן מדיה עשיר עבור דף הצור קשר שלכם. עם זאת, השגת התוכן המדובר הוא לא כזה קשה – מספיק להציג מספר תמונות של המשרד, של השכונה, של העיר ואתם מסודרים. כמובן יש לעשות אופטימיזציה בסיסית על התמונות כגון תגיות אלט, טייטל ושמות קובץ מותאמים ללוקאל SEO.

בונוס טיפ על SEO לדפי תנאי אחריות או תנאי שימוש

טיפ נוסף על דפים באתר אשר בדר"כ אינם זוכים לתשומת הלב הראויה להם ואני כמובן מדבר על דפי תנאי אחריות או תנאי שימוש. רוב המקדמים אינם מתייחסים לתוכן זה ובצדק כי ברוב המקרים מדובר בתוכן משפטי לא מעניין ולעתים קרובות מדובר אפילו בתוכן משוכפל לכן נהוג גם לא לאנדקס אותם.

העצה שלי: אם יש לכם את האמצעים לכך, השקיעו בתוכן הזה ואם צריך גם תשכתבו אותו (כמובן עם ייעוץ של עורך דין) ולאחר מכן דאגו לאנדקס אותו (לא לפני שעשיתם אופטימיזציה לכותרת [title] ולמטא דסקריפשן.)

אני יכול להעיד שבתחום סופר תחרותי, במצב שבו לכל האתרים בנישה היו אותם דפי תנאי שימוש והסרת אחריות התעקשתי על שכתוב מחדש של אותם דפים והתוצאות היו חיוביות. (יש נישות שמחפשים תוכן משפטי בהקשרים אלו)

סיכום ומחשבות SEO אחרונות

בעזרת הצעדים הפשוטים הנ"ל הדף צור קשר שלך יכול להשתדרג ולהפוך מדף רגיל שאינו תורם למאמצי הקידום שלך לדף איכותי ומועיל שגם יכול להשיג טראפיק רלוונטי לאתר שלך. פעם לקוח שאל אותי האם חוסר עמוד צור קשר פוגע ב-SEO? ובכן התשובה היא כמובן שלא.יכול להיות קיים אתר שאין לו עמוד צור קשר ועדיין יהיה בעל דירוגים מצויינים על הביטויים שלו. יחד עם זאת, לא הייתי ממליץ לאף אחד לוותר על עמוד זה (אפילו אם לחלקם יש שיקולים טובים מדוע לוותר על העמוד) מפני שהדף חשוב מאוד לגולש וגוגל כידוע מאוד דואג לגולשים שלו ולכן ההמלצה היא חד משמעית לא לוותר על העמוד.

יועץ קידום אתרים, בעל ניסיון של +10 שנים בעולם ה-SEO והאונליין מרקטינג. מתמחה במתן שירותי ייעוץ לחברות אינטרנט, סטארטאפים ואתרי E-commerce

נשלח ב SEO

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*

צריכים ייעוץ?

השאירו הודעה [contact-form-7 id="4" title="טופס יצירת קשר 1"]