תוכנות חקר מילות מפתח לאיביי אבל גם עבור קידום אתרים

בתקופה האחרונה התחלתי לעשות דרופ שיפינג מכל מיני אתרים ולמכור אותם באיביי. בעבר גם כתבתי מדריך איך לקדם חנות אינטרנט באיביי שבהחלט עזר לי בהליך פתיחת החנות והעלאת הליסטים. מתוקף היותי מקדם אתרים מקצועי אני מכיר מגוון כלים לביצוע מחקר מילות מפתח כגון Keyword Planner, Google Trends וכו… אבל לאחרונה, עם ההתקדמות האישית שלי בתור דרופשיפר, נתקלתי במספר כלים שלא כל כך מוכרים בקרב קהילת המקדמי האתרים ועליהם הייתי רוצה לספר במאמר זה.

חשוב להבין, אם אתם מקדמי אתרים בלבד, אין לכם ממש צורך להשתמש בכלים האלו כי חלקם בתשלום (יחסית גבוה) ואם אתם לא דרופשיפרים בנוסף אז זה לא ממש שווה את זה. אבל, אם אתם סוחרים באיביי (כמוני
) אתם תגלו במהרה שהכלים המתוחכמים של קהילת הדרופשיפרים יכולה לעזור לכם גם בביצוע מחקרי מילות מפתח לצרכי קידום בגוגל.

 

Title Builder

אתר Title Builder משמש לניסוח כותרות הליסט שלכם באייבי כך שיהיו מושכות ושיווקיות אבל בעיקר מלאות מילות מפתח. אז כן, בקרב המקדמי אתרים, רוב הכותרות של המוצרים באיביי נראים כמו ספאם טהור אבל עבור מנוע החיפוש של איביי (קאסיני) זה עידין עובד וככל שתדחפו יותר מילות מפתח בכותרת – כך יותר טוב.

הכלי הזה נותן לנו את האפשרות להזין בשדה המתאים ביטוי , משפט או שם המוצר ואז אחרי חיפוש קצר הכלי יציג בפנינו את הטייטל האולטימטיבי עבור המוצר שהזנו.

למשל, ברוח חג המולד המתקרב בעת כתיבת שורות אלו, נרצה לעלות מוצר של פאה וזקן של סנטה קלאוס. נזין בשורת החיפוש את הביטוי "Santa Beard"

title builder example
לאחר כמה שניות הכלי יציג בפנינו את מילות המפתח הכי רלוונטיות, הכי פופלריות וגם מילות מפתח נוספות שהוא חושב שכדאי שיופיעו בליסט שלכם.

בצד ימין, תוכלו לראות כותרת (Title) לדוגמא שאותו תכלו לערוך על ידי הסרה או הספה של ביטויים.

אז איך הכלי עוזר לנו בתור מקדמי אתרים?

יש מצב טוב, שהכלי הזה יציע לנו ביטויי מפתח הקשורים לנישה שלנו שלא חשבנו עליהם, שלא שלפנו אותם מכלי מילות המפתח ולא מצאנו אותם בכל כלי אחר. במידה ומצאתם מילת מפתח כזו, בדקו במתכנן מילות המפתח על מנת למצוא נפח חיפוש. גם אם הם לא מעלות נפח חיפוש, עדיין הייתי מוסיף אותם כי הכלי הנ"ל סורק את כל הליסטים הקיימים באיביי ואם הוא החליט לשלב אותם בתוצאות סימן שיש להם נפח חיפוש כלשהו ולכם מוכרים רבים מחליטים להשתמש בהם בטייטל שלהם.

Zik Analytics

זהו אחד הכלים הטובים ביותר בתחום וחשוב לציין שהתוכנה זיק אנליטיקס שייכת לישראלי (נהר גבע). התוכנה זיק משמשת עבור מחקר נישות באיביי. מה הכוונה? נניח שמתעם על מוצר או תחום חדש ורציתם לבדוק אם כבר מוכרים אותו באיביי ואם כן אז מה כמות המכירות? מה המחיר הממוצע? האם זה מוצר טרנדי? והכי חשוב עבורינו, המקדמי אתרים, מהן מילות המפתח הכי שכיחות למצורים הכי נמכרים(!) בנישה.

זיק אנליטיקס - צילום מסך

הכלי הזה מיכל המון פיצ'רים שרובם המוחלט רלוונטיים מאוד עבור מוכרים באיביי כגון:

  • מחקר Sellers – לעקוב אחרי מוכרים אחרים ולראות את המוצרים שהם מוכרים, יחס ההמרה שלהם, מאיזה מדינה הם ועוד.
  • מחקר נישות – מהי רמה הביקוש עבור מוצרים חדשים (או ישנים), מהי המגמה העכשווית של המוצר (האם הוא "חם"?) ומה המחיר הנמוך , הגבוה או הממוצע שלו
  • מחקר מילות מפתח – זה הבוננזה של הכלי. זיק אוסף עבורינו את המוצרים הכי נמכרים בנישה שלנו ומנתח עבורינו את הכותרת שלהם. בעזרת זה, ניתן למצוא את המילים הכי נמכרות בנישה וכנראה גם בעלות הנפח חיפוש הכי גבוה.
    מחקר מילות מפתח - זיק

 

איך זיק תעזור לי בתור מקדם אתרים?

בתור אנשי SEO, אנחנו חיים ותלויים על ביטויי מפתח. התוכנה סורקת מאות אלפי ליסטים ופולטת עבורך על מגש הכסף את מילות המפתח וצירופי מילות מפתח Long Tails הכי מחופשים וגם מוצרים נמכרו עבור כל מילת מפתח. לא צורך להיות מומחה גדול או בעל ניסיון רב על מנת להבין את המכרה הזהב הזה. מנסייו ובדיקות שעשיתי, יש מספר מילים רב שלא מופיע בכלי מתכנן מילות המפתח בעת ביצוע מחקר וכמו כן, בוודאי לא תוכלו לחשוב על כל סוגי הצירופים שהתוכנה מספקת.

חשוב לציין שזיק אנליטיקס היא תוכנה בתשלום וגם יחסית די יקרה (החל מ-$30 דולר בחודש) אבל אם אתה משווק באיביי אתה פשוט חייב אותה. אם אתה גם מקדם אתרים – אתה לא יכול להתקיים בלעדיה.

סיכום ומחשבות אחרונות

סקרתי במאמר זה 2 תוכנות אחת בתשלום ואחת חינמית. אין ספק שעבור ביצוע חקר שוק עבור איביי הם פשוט חובה. אם אתה מקדם אתרים פרילנסר או חברה קטנה לא הייתי ישר ממליץ לרוץ ולקנות את זיק אבל כן ניתן להשתמש בה לתקופת ניסיון ואם לא תהיה מרוצה כספך יוחזר לך. אגב למי שתהה, השימוש בתוכנות הוא בשפה האנגלית וכרגע הן לא תומכות בעברית.

נשלח ב SEO, מחקר מילות מפתח

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*

צריכים ייעוץ?

השאירו הודעה [contact-form-7 id="4" title="טופס יצירת קשר 1"]