איך לעשות מחקר מילות מפתח למוצר או מילה חדשה שלא הייתה קיימת?

בכל יום, ברחבי האינטרנט, משתמשי חיפוש מייצרים הזדמנויות חדשות עבור משווקים ואנשי קידום אתרים לבצע מחקר מילות מפתח אסטרטגי. איך הם עושים את זה? על ידי חיפוש אחר דברים שאין להם מושג לגביהם.

האינטרנט מלא מאמרים מצוינים על מחקר מילות מפתח. יש מאמרי מילות מפתח אשר מיועדים לנישה ספציפית, יש כאלה מכוונים אסטרטגיה, יש כאלה המתאימים למתחילים או חסרי ניסיון ויש כאלה המיועדים למקצוענים הצריכים חידודים. ישנם מאמרים אשר ילמדו אותך איך להביא תנועה בהתאמה רחבה (שם רוב התנועה הקיימת, אבל שם התחרות היא הקשה ביותר), וכן מאמרים המתמקדים בחיפוש זנב ארוך (מונחי חיפוש ארוכים יותר אשר התנועה היא דלה אבל יותר קל להיות מדורג.)

ישנו סוג אחד נוסף של שאילתות חיפוש בגוגל, אם כי מעט מאוד נכתב עליו. ובכל זאת, סוג שאילתה זה מהווה אחוז גדול של התנועה ממנועי החיפוש.

מחקר מילות מפתח למילים חדשות שלא נעשה בהן שימוש קודם

התשובה למעשה היא שאילתות חיפוש חדשים 'ללא שימוש קודם'. בכל יום, בין 16%-20% מכל החיפושים של Google מעולם לא חופשו בעבר. אֵיִ פַּעַם. זה יותר מחצי מיליארד חיפושים חדשים, כל יום.

"בכל יום ויום 15 אחוזים מהשאילתות שאנשים שואלים ב- Google הן מחרוזות חיפוש שמעולם לא ראינו קודם לכן", ג'ון ויילי, Google

אז איך ניתן לפתח אסטרטגיית מחקר מילות מפתח עבור חיפושים שעדיין לא נעשו? אז כמובן יש את האפשרויות הבאנליות כגון ביצוע מחקר תחרותי באמצעות כלי מחקר כגון זה או כאן – אך כולם נופלים בנסיבות אלה, כי כולם מבוססים על נתונים היסטוריים. כדי למצוא ולמדוד את נפח החיפוש שאנחנו מחפשים, נצטרך להשתמש בשיטה מנבאת יותר.

חיזוי מה המחפשים לא יודעים כבר?

לפני שנענה על שאלה זו, ייתכן שעדיף לחקור את הגורמים מדוע מתרחשים חיפושים ייחודיים רבים כל-כך. במחקר של פוסט זה, מצאתי כי יש מעט מאוד מחקרים היכולים לענות על שאלה זו בדייקנות מדעית. רוב סוגי החיפושים "זנב חדש" הם בדרך כלל ביטויים של בורות מצד המשתמשים שלהם. כלומר, רוב החיפושים הללו מייצגים שאילתות שחופשו באחד מהמצבים הבאים:

  1. מוצרים חדשים או שירותים חדשים: מישהו רואה גאדג'ט חדש. הם לא בטוחים מה הוא עושה, או אולי הם ראו מודעה עבור המוצר אבל לא זוכר את שמו. בהעדר כל מידה של יכולת דיוק, הם מתחילים להשתמש בשפה תיאורית המתארת ​​באופן רופף את מה שהם מחפשים. לדוגמא התמונה הבאה:

    אם כל מה שאתה יודע על התמונה למעלה הוא שמדובר במצלמת תת-מימית, תוכל להקליד מספר של מילות מפתח, כגון 'רחפן לצילום תת-מימי' או 'צוללת בשלט רחוק המופעלת באופן עצמאי למציאת דגים' (הוא באמת עושה את זה). המכשיר המדובר למעשה נקרא PowerVision PowerRay Underwater Robot. אז אם היית כותב מאמר SEO עבור PowerVision, המשימה שלך הייתה לנבא את כל מילות המפתח הפוטנציאליות אשר המחפשים הבורים שלך, שהם קונים פוטנציאליים עשויים להשתמש.
  2. אובייקטים חדשים (אצל המחפש) כגון דברים או יצורים. בורות היא הסיבה השנייה הגורמת לחיפושים חדשים בGoogle. לדוגמה, היצור המעניין הבא:
    תמונה של קופיף
    אם היית נתקל בו איפשהו, ולא ידעת את שמו, אתה עלול למצוא את עצמך חסר מילים. תיאורים כמו, "קוף עם עיניים אדומות" עשוי לעלות על הדעת. או "ייצור שטני דמוי עטלף" ואלה תיאורים שהמצאתי הרגע ויכול להיות שאלה שאילתות חיפוש חדשות לגמרי. (האמת, שהייצור הזה נקרא פשוט "קופיף" [tarsier]) הם מסתתרים על ענפי עצים, אגב, והם משתשמים בעיניים הגדולות על מנת למצוא חרקים טעימים לארוחת ערב.

שיטות גילוי מילות מפתח לחיפושי זנב חדש

מאחר ואין לנו נתונים היסטוריים לביצוע רשימות מילות מפתח, כנראה הדרך הפשוטה ביותר להתחיל לפתח רשימות מילות מפתח היא לעשות חקר שוק. אנחנו רוצים ללמוד איך המשתמשים הפוטנציאלים יתארו את המוצרים והשירותים שלנו, מבלי לדעת איך הם נקראים. אם יש לכם תקציב גדול, לא חסרות חברות אשר יבצעו את המחקר הזה בשבילכם. למזלכם, יש שיטות זולות ומהירות יותר לקבל תובנות עם אקשן אייטמס.

Google Trends

זה בטח הכלי הראשון שקפץ לכם לראש ואתם אכן צודקים. גוגל טרנדס (לשעבר Google Insights) הינו כלי מצויין לגלות מגמות חיפוש חדשות או טרנדים שקורים בדיוק עכשיו אם יש באזז אחרי איזה מוצר או שירות חדש באינטרנט. כמו כן ניתן לבצע פילוח גיאוגרפי ולעקוב אחר ביטויים חמים טרנדיים בארץ ובעולם. הייתרון הכי גדול של הכלי הזה שהוא פועל בזמן אמת ולכן אפשר לזהות מגמות ממש מהרגע בו הן הופכות להיות ויראליות ברשת ואז ניתן לראות באיזה ביטויים המשתמשים מחפשים. כך שאם אתם משיקים שירות חדש וכבר התחלתם לפרסם אותו במדיות החברתיות או אפילו בפרסום אופליין בטלוויזיה, תוכלו לדעת בזמן אמת מהם השאילתות שהשתמשו הגולשים על מנת לחפש אותכם.

צילום מסך Google Trends

צילום מסך Google Trends

קמפיין אדוורדס

אחת הדרכים הכי טובות לגלות מילות מפתח חדשות היא להקים קמפיין פרסום בגוגל אדוורדס עבור הביטוי המרכזי עם התאמת Broad. כך למעשה המודעה שלך תוצג על אלפי ביטויים נוספים אשר המשתמשים מחפשים. לאחר שהקמפיין רץ מספר ימים או שבועות, ניתן להשתמש בדוח 'מונחי חיפוש' כדי לראות את ביצועי המודעות שלך, המופעלות על ידי חיפושים בפועל ברשת החיפוש. בדוח יהיה ניתן לזהות מונחי חיפוש חדשים עם פוטנציאל גבוה ולהוסף אותם לרשימת מילות המפתח שלך.

מה ההבדל בין מונח חיפוש לבין מילת מפתח?

מונח חיפוש הוא המילה המדויקת או קבוצת המילים שהמשתמש הזין בעת חיפוש ב- Google או באחד מאתרי השותפים שלה. מילת מפתח היא המילה או קבוצת המילים שמפרסמי AdWords יוצרים עבור קבוצת מודעות מסוימת כדי למקד את המודעות ללקוחות.

יש הרבה דברים שניתן לעשות בעזרת דוח מונחי חיפוש של אדוורדס אבל בעיקר ניתן למצוא בעזרתו מילות מפתח חדשות שלא חשבת עליהם עבור מוצר או שירות חדש וכמובן גם לעשות אופטימיזציה מהחלל לקמפיין שלך. תוכלו לקרא על כך עוד בפוסט הבא.

Google Search Console

אם פעם היה אפשר לזהות ביטויים חדשים בעזרת Google Analytics, היום זה נעשה קשה יותר מאז החלה תקופת ה- [Not Provided]. למזלנו, עדיין ניתן לראות את הביטויים בעזרתם הגיעו לאתר שלנו בעזרת דוח "Search Analytics" . אם תפתחו את הדוח, תגלו כצפוי שרוב מילות המפתח הן של הבראנד שלכם. אבל הערך האמיתי של התצוגה הזו הוא לצלול לתוך הנתונים מעבר לשאילתות של המותג ולראות את אותם ביטויי זנב חדש. אני תמיד אוהב להעלות תוכן חדש ורענן לאתר ולאחר מספר ימים להסתכל בדוח הזה ולגלות מילות מפתח שמעולם לא חשבתי עליהם שאנשים אמיתיים השתמשו כדי להגיע אליי וזה תמיד מפתיע אותי מחדש. אני מפלטר את המידע ובודק כל ביטוי ואם הוא נמצא מתאים אני עורך מחדש את המאמר ודואג להכניס את הביטויים האלו במקומות אסטרטגיים בעמוד.

Google Surveys

Google Surveys היא שיטה נוספת. (יש עוד למשל Survey Monkey .) בדומה ל microworkers, כלים אלה מאפשרים לנו לשאול קבוצה מוגדרת מראש כל שאלה בכמעט כל נושא. למשל, אנחנו יכולים לעשות סקר הכולל רק תמונה ושאלה. שאלתנו עשויה להיות: "אם היית צריך לבצע חיפוש ב Google, אילו מילים תשתמש כדי לתאר את החיה שמופיעה בתמונה?" סקרים של Google הם לא רק זולים אלא קלים לביצוע. עבור סוג זה של סקירה, עליך לציין את מודל הסקר “image + open ended”. זה יאפשר למשיבים לענות על השאלה שלנו בדרכם שלהם (כמו שאלה פתוחה) .

לאחר שנקבל את תוצאות הסקר, נערוך השוואה לשני גורמים. ראשית, נשווה את קבוצת מילות המפתח החדשה שלנו לערכים בפועל של נפחי חיפוש למילות מפתח קיימות. במילים אחרות, אילו ביטויים משתמשים מחפשים כעת כדי למצוא את המוצר שלנו? (ניתן למצוא נפחים על ידי כלי מילות הפתח של גוגל) שנית, נסתכל על התוכן הקיים בעמודים המקודמים, (ומילות המפתח שבהן השתמשנו במקור) ונראה באיזו מידה מילות מפתח אלו תואמות למילות מפתח אשר חופשו בפועל.

בשלב זה, יש לנו שלושה סוגים של נתונים:

  1. רשימת מילות המפתח החדשה שלנו, הנגזרת ממחקר שוק
  2. הנתונים של מחקר מילות המפתח, שאספנו מכלי צד שלישי, המספקים לנו מילות מפתח אמיתיות שבהן משתמשים מחפשים אמיתיים כדי לגלות את התוכן שלנו
  3. מילות המפתח המופיעות בתוכן הכתוב שלנו כרגע.

מכאן ואילך, המשימה שלנו יכולה להיות פשוטה מאוד או מסובכת יותר, בהתאם למטרות שלנו והמשאבים. השיטה הפשוטה ביותר כוללת שלושה שלבים:

  1. השווה את הרשימה החדשה של מילות מפתח שמקורן בסקר למילות המפתח שכבר משתמשים בהן
  2. למחוק כפילויות
  3. להוסיף את כל מילות המפתח בעלות ערך גבוה בנתוני הסקר שלנו אל התוכן הנוכחי של המוצר. (במקרים מסוימים, הרשימות שלנו עשויות להיות ארוכות מספיק כדי להצדיק יצירת מוצר או דפי נחיתה חדשים, כדי לתמוך ברשימת מילות המפתח המורחבת).

כמו כן, יש לציין כי ניתן גם להרחיב את רשימת מילות המפתח המקורית שלנו. נניח שפיתחנו רשימה של 25 מילות מפתח, שכל אחת מהן הכילה בממוצע 4 מילים. עבור כל אחד מ- 25 המחרוזות אלה ניתן למצוא עבורם מילים נרדפות אפשריות ומונחים קשורים, באמצעות כלי כמו UberSuggest או Keyword Shitter. יש שפע של כלים אחרים אשר ניתן להשתמש בהם כדי להרחיב רשימות מילות מפתח; אלה רק דוגמא.

סיכום ומחשבות אחרונות

כפי שהזכרתי בתחילת פוסט זה, יש חצי מיליארד חיפושים כל יום אשר נופלים תחת המכ"ם של רוב מקדמי האתרים. בעידן של תחרות קיצונית, התכנון עבור חיפושים אלה נותן למשווקים יתרון נחוץ ביותר על יריביהם. אם אתם זקוקים לעזרה בביצוע או ייעוץ מחקר מילות מפתח, אשמח לעזור לכם.

יועץ קידום אתרים, בעל ניסיון של +10 שנים בעולם ה-SEO והאונליין מרקטינג. מתמחה במתן שירותי ייעוץ לחברות אינטרנט, סטארטאפים ואתרי E-commerce

נשלח ב SEO

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*

צריכים ייעוץ?

השאירו הודעה [contact-form-7 id="4" title="טופס יצירת קשר 1"]