כיצד לתכנן ולקבוע תקציב לקידום אתרים

ישנן שתי מלכודות שראיתי לקוחות נופלים בהן בכל הנוגע לתוכניות וקביעת תקציב לקידום אתרים:

1) אין להם תוכנית

2) אין להם תקציב

כפי שמישהו אמר פעם, אם אתה נכשל לתכנן, אתה מתכנן להיכשל. כשזה מגיע לקידום אתרים, כישלון פירושו אבדן זמן, כסף והזדמנות. בהמשך, אני חולק חמישה שלבים ליצירת תוכנית ותקציב פשוטים כדי לוודא שזה לא יקרה לך. אבל לפני שמתחיל התכנון, יש שתי עובדות חשובות שצריך להבין על קידום אתרים.

קידום אתרים היא אסטרטגיה לטווח ארוך

כמה זמן לוקח ל-SEO לעבוד? בעוד שהנסיבות שונות, כלל אצבע טוב הוא 4 עד 6 חודשים לתוצאות מינימליות, ו-6 עד 12 חודשים לתוצאות טובות יותר. רק לעתים רחוקות אתה רואה תוצאות במהלך החודש-חודשיים הראשונים. הסיבה לכך היא שבחודש הראשון יש בדרך כלל הרבה מחקר, ביקורת ותכנון, ולא הרבה יישום. היישום מתחיל במהלך החודש השני , אבל לוקח זמן למנועי החיפוש לזהות את השינויים, כך שלמעשה שום דבר לא קורה לתוצאות עד סוף החודש השני.

כאשר התוצאות מתחילות להופיע בחודשים השלישי והרביעי, הן יהיו מינימליות. עד החודש השישי הדברים אמורים להתחיל להתקדם יפה, אבל סביר להניח שיעברו קרוב יותר ל-12 חודשים לפני תחילת התמורה האמיתית. רק בשנה השנייה אתה תקצור את ההשקעה שלך.

קידום אתרים אמיתי אינו זול

כמה עולה SEO? אם אתה שוכר חברת קידום אתרים באיכות גבוהה שתספק שירותי קידום אתרים מקיפים, היה מוכן לשלם 10,000 עד 15,000 ש"ח לחודש, לכל הפחות. חברות רבות מוציאות עשרות אלפי שקלים בחודש על קידום אתרים. לא הייתי שוכר חברה המציעה שירותי קידום אתרים בפחות מ-3000 ש"ח לחודש, אלא אם כן מדובר בתת-סעיף מיוחד של קידום אתרים, כמו קישורי PR.

אם אתה רציני לגבי SEO, אתה צריך להיות מחויב להשקיע 12 חודשים וסכום לא מבוטל של -120,000 עד 180,000 ש"ח כדי להתחיל את מסע הקידום שלך. תוכל למצוא הרבה אנשי מקצוע וסוכנויות SEO שמוכנים לומר לך שהם יכולים להשיג לך תוצאות גדולות יותר מהר יותר, אבל זה בגלל שהם מפחדים שאם הם יגידו לך משהו אחר, אתה תיקח את העסק שלך למקום אחר.

איך לתקצב פעילות SEO

בניית תקציב עבור פעילות SEO הוא דומה מאוד לתחום ניהול תקציב משפחתי. לאחר שתבינו את הגורמים הללו ותהיי מוכנה להתחיל לעבוד עם חברת קידום אתרים, תוכל להתחיל לעבוד על חמשת שלבי התכנון והתקצוב שלהלן:

בחר מדד

מה אתה הולך למדוד ולמה? אם אתה אומר "דירוגים" מוטב שתהיה לך סיבה טובה, כי דירוגים הם מדד גרוע בדרך כלל להתמקד בו, עד כדי כך שהפסקתי לאחרונה לספק דוחות דירוג ללקוחות למעט מקרים נדירים. הרבה יותר טוב להתמקד בתנועה, והכי טוב להתמקד בלידים, מכירות או סוג אחר של המרה.

תבחר מטרה

איזה סוג של עלייה אתה רוצה לראות כתוצאה מקמפיין ה- SEO שלך? עלייה של 10% מחודש לחודש במכירות במהלך 12 החודשים הבאים? עלייה של 20% בהרשמות לניוזלטר במהלך 6 החודשים הקרובים? תבדוק איך הצלחה נראית לך בעסק.

שימו ערך על השגת המטרה הזו

כמה תהיה שווה לך להגיע למטרה? מה הייתם מוכנים לשלם אם מישהו יכנס ויציע לכם גידול של 50% במכירות במהלך השנה הבאה?

צור תקציב

בשביל זה התכנסו כאן, עכשיו כשאתה יודע כמה שווה לך להגיע למטרה, יש לך מושג מה התקציב שלך צריך להיות. זה לא יכול להיות יותר מהערך של השגת המטרה שלך, ובאופן אידיאלי יהיה קצת פחות מזה.

השלב האחרון

הציגו את שלב 1 ו-2 בפגישות הצעת המחיר. שמור את מספר 3 ו- 4 לעצמכם לעת עתה. או שתפו את הכל, אם אתם כבר עובדים עם חברה שאתם מכירים וסומכים עליה.

איך לעבוד בצורה מועילה עם חברת SEO

אתה שוכר חברת קידום אתרים באותו אופן שאתה שוכר חבר חדש בצוות שלך – אתה מוצא את זה שמציג את המקרה המשכנע ביותר לספק את התוצאות שהעסק שלך צריך. לאחר ששכרת את החברה הזה, הנה כמה טיפים מהירים כיצד לעבוד טוב עם אותה חברה כדי שתוכל לפתח מערכת יחסים ארוכת טווח ומוצלחת.

  • ודא שלחברת ה-SEO שלך יהיה את מה שהיא צריכה. האם אתה מוכן להעניק גישה מלאה לאתר שלך לחברת ה-SEO שלך? אם לא, האם צוות הווב שלך מוכן ליישם שינויים שחברת ה-SEO שלך ממליצה במהירות? אם לא, בסופו של דבר תקבל תוצאות איטיות יותר, ולא יהיה שום דבר שחברת ה-SEO שלך יכולה לעשות בקשר לזה.
  • תן לחברה שלך לעשות את העבודה שלה. כן, חברת ה-SEO שלך צריכה את הקלט שלך. יש לך תובנות חשובות שהם לא יכולים לדעת. אבל עמוד בפיתוי לנהל במיקרו את חברת ה-SEO שלך. ככל שתבזבז יותר זמן בתקשורת עם החברה שלך, כך יש לה פחות זמן לבצע עבודת SEO.
  • קרא את הדוחות. הרוב המכריע של לקוחות קידום אתרים לא קורא את הדוחות שחברת ה-SEO שלהם שולחת להם. לפעמים זה בגלל שהלקוח עסוק. לפעמים זה בגלל שהדיווחים מבלבלים ויכולים להיות יותר פשוטים. אם זה האפשרות הראשונה, ודא שמישהו קורא את הדו"ח ביסודיות, גם אם זה לא אתה. אם זה האפשרות האחרונה, בקש מהמשרד שלך דוח טוב יותר שיספק לך את המידע שאתה צריך.

לסיכום

קידום אתרים הוא אסטרטגיה חסכונית להצלחה ארוכת טווח כאשר חברות נכנסות למסע פרסום עם הבסיס הנכון של הבנה במקום, ואז לוקחות את הזמן לתכנון ולתקצב. המתחרים שלך אולי כולם עושים SEO, אבל הם כנראה עושים את זה בדרך הלא נכונה. בצע את השלבים שלמעלה, ותוכל להשיג יתרון.

יועץ קידום אתרים, בעל ניסיון של +10 שנים בעולם ה-SEO והאונליין מרקטינג. מתמחה במתן שירותי ייעוץ לחברות אינטרנט, סטארטאפים ואתרי E-commerce

נשלח ב SEO

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*

צריכים ייעוץ?

השאירו הודעה [contact-form-7 id="4" title="טופס יצירת קשר 1"]