איך לקדם את הליסט (רישום דירה) שלכם במנוע החיפוש של Airbnb?

בקשה לא שגרתית הגיעה אליי השבוע. אני בדר"כ רגיל לקבל פניות של בעלי אתרים שרוצים קידום אתרים במנועי חיפוש עבור האתר שלהם או האפליקצייה אבל הפעם אחד הלקוחות ביקש שאקדם עבורו את אחד הליסטים (דירות) שלו באתר Airbnb. למי שלא מכיר, אתר Airbnb הוא פלטפורמה המקשרת בין בעלי דירות לבין שוכרים פוטנציאלים (בעיקר תיירים) המעוניינים לשכור דירות לטווח קצר במרכזי ערים. הייתרון של Airbnb הוא שהיא מאפשרת מחירים נוחים יותר מאשר בית מלון ובדר"כ הדירות ממוקמות בלב מרכז העניינים.

חזרה לעניינו, אני כמובן הכרתי את אתר Airbnb בתור משכיר דירות כאשר השתמשתי בשירותיו עת שטיילתי באיטליה, קנדה ואפילו גם בארץ בשאר יישוב אבל מעולם לא הייתי פעיל בו מהצד השני – בתור משכיר דירות (מארח) ולכן שקיבלתי את הבקשה לקדם עבור הלקוח את הדירה שלו לצמרת תוצאות החיפוש של Airbnb הייתי מאוד מסוקרן וישר חיפשתי מידע באינטרנט.

חפשו את מקום הלינה הבא שלכם באייר בי אנד בי וקבלו חינם! 30$ הנחה!

עם מאגר ענק של יותר מ-1,500,000 דירות בכל העולם, לאתר אייר בי אנד בי יש משימה קשה ורצינית לספק תוצאות חיפוש רלוונטיות עבור המשתמשים שלה. בדומה לקידום אתרים בגוגל, גם כאן אתה נלחם על צמרת תוצאות החיפוש מול מתחרים נוספים וכאשר בעיר גדולה כמו תל אביב, ירושלים או שיקגו למשל יש מאות או אלפי דירות רשומות – העניין הופך לקשה יותר.

למזלכם, האלגוריתם של Airbnb לא כזה מתוחכם ולפניכם מספר שיטות בדוקות כיצד לשפר את דירוג הליסט שלכם על ידי ביצוע אופטימיזציה.

אופטימיזציה לליסט באתר Airbnb

עדכון זמינות החדרים

אחד הפרמטרים הכי חשובים באלגוריתם של אייר בי אנד בי הוא עדכון התאריכים הפנויים של הדירה שלכם. מומלץ לעדכן על בסיס יומי – כמה שניתן, לגבי חדרים תפוסים או פנויים ואפילו כדאי לעדכן מראש על תאריכים בהם אתם יודעים שלא תהיו זמינים (בעקבות חגים או כל דבר אחר). האלגוריתם של אייר בי אנד בי לא כל כך מתוחכם כמו גוגל ובאחד מהפורומים קראתי המלצה אפורה שאם אתה חוסם כמה תאריכים לעתיד הקרוב ואז מיד מבטל אותם שיהיו זמינים שוב – תקבל אוטומטית boost בדירוג הדירה שלך בתוצאות החיפוש. מעבר לכך, מומלץ להיכנס (log in) לפאנל ניהול הדירה שלכם לפחות פעם ביום. כן, נשמע דבילי אבל עובד.

להגיב במהירות לכל בקשה

כמארח באתר, יש סיכוי שתקבל הרבה פניות ושאלות משוכרים פוטנציאלים חלקן לא ברורות, חלקן חוזרות על עצמם וחלקן די בסיסיות. עם הזמן תלמד להבדיל בין שאלות סתמיות לבין כאלה של שוכרים רציניים. אבל, לא משנה מה השאלה – אתה חייב לענות עליה ומומלץ מאוד בפרק זמן הקצר ביותר שאתה יכול. אייר בי אנד בי מתגמלת מארחים שמגיבים על שאלות תוך פחות מ-24 שעות. האלגוריתם שלה בודק את שיעור התגובה וזמן התגובה (ערכים אלה נמצאים בפאנל הניהול של הליסט שלך) ולכן כדאי תמיד לשאוף לענות בזריזות.

שיעור התגובה (Response rate) הוא אחוז הפניות שהגבת בתוך 24 שעות. זמן תגובה (Response time) הוא הזמן הממוצע שלוקח לך להגיב לפנייה חדשה. שניהם מחושבים באמצעות נתונים מה-30 ימים האחרונים.

אם אתה לא יכול להגיב באופן מיידי, מומלץ להגיב "אני אחזור אליך עם תשובה בהקדם", זה מספיק כדי "לעצור את השעון" ולאותת לאלגוריתם שאתה "על זה".

מחקר מילות מפתח

כן, גם כאן אי אפשר להתחמק מזה. מומלץ לעשות מחקר מילות מפתח מקיף ולחשוב על מונחי חיפוש העשויים להיות חשובים לאורחים האידיאליים שלך. את ביטויי החיפוש הפוטנציאליים אלה יש להוסיף בכותרת (title) ובתיאור (description). שקול בכובד ראש כל מילות מפתח מושכת ורלוונטיות לעיר או האיזור של הדירה שלך כגון אטרקציות תיירותיות, אירועים מקומיים, מוקדי עניין מרכזיים ועוד. ככל שיהיו מונחי חיפוש מטורגטים יותר התואמים לאינפורמציה שהזנת בתיאור ובכותרת – כך יש סיכוי טוב יותר שהדירה שלך תופיע גבוה יותר בדירוג של Airbnb.

תמונות

כמובן מומלץ להוסיף תמונות וככל שיהיו יותר תמונות כך זה יותר טוב. מעבר לנושא אופטימיזציה של תמונות –  עבור מארחים נבחרים בערים נבחרות, אייר בי אנד בי מספקת לכם צלם מקצועי בחינם. באופן זה, הליסט שלכם לא רק ירוויח תמונות מעולות באיכות מקצועית אשר ימשכו יותר הזמנות אלא גם התמונות יתויגו באופן אוטומטי עם watermark של אייר בי אנד בי – דבר אשר יגרום לליסט שלכם לזנק במעלה הדירוג של תוצאות מנוע החיפוש הפנימיות.

אייר בי אנד בי

אופטימיזציה לפרופיל Airbnb

אחת הדרכים הטובות ביותר על מנת להגדיל את הנראות האורגנית שלכם במנוע החיפוש של אייר בי אנד בי הוא לטפח כמות ביקורות (Reviews) חיוביות גדולה. כמות גדולה של ביקורות מוערכות וחיוביות היא עמוד התווך עליו נשען האלגוריתם. למרות שלא ניתן להבטיח שכל האורחים ישאירו לכם סקירה חיובית, האתר Airbnb בנוי כך שאתה יכול להשאיר ביקורות חיובית עליהם בתור אורחים ואז לבקש ביקורת עליך בתור מארח בתמורה. הביקורות על האורחים חשובים גם הם מפני שבעלי דירות רבים בוחנים את דירוג האורחים שלהם לפני שהם מאשרים את ההזמנה שלהם. (מערכת האתר אינה מאפשרת לקבל ביקורת מאורח לפני שבעל הדירה השאיר ביקרות על האורחים עצמם.)

השלם את פרטי הפרופיל במלואו

הרבה נוטים לזלזל בחלק הזה אבל פרופיל מלא עם מידע מדוייק ומעודכן אודותיך למעשה מגדיל את הסיכויים שמשהו יזמין לינה אצלך ואולי אפילו תהיו מופתעים לגלות שהאלגוריתם למעשה מתגמל פרופילים מושלמים ונותן להם בוסט רציני ב-SEO. זכרו כי למלא ביסודיות כל סעיף בפרופיל שלכם יתרום לרלוונטיות שלכם, יעלה את המוניטין והאמינות שלכם וגם יגרום לכם להופיע לעיתים תכופות יותר ובדירוג גבוה בתוצאות.

שיתוף ברשתות חברתיות

חברו את הפרופיל לרשתות החברתיות שלכם. אייר בי אנד בי יזהו במהרה את הפעולות שלכם ויתגמלו אתכם בהתאם. על ידי שיתוף הליסט שלך ברשתות חברתיות, כגון פייסבוק וטוויטר, אתה למעשה משווק את הדירה שלך לחוג החברים ובני משפחה. עצם השיתוף מאותת לאלגוריתם שהליסט שלך חשוב ומוכר. Airbnb אוהב את הפרסום בחינם הזה ומתגמלים אותך בהתאם.

סיכום

כפי שכתבתי למעלה, האלגוריתם לא כזה מתוחכם וניתן "לתחמן" אותו בעזרת פעולות פשוטות יחסית אשר בכל מקרה אתם צריכים לעשות על הדרך.אם אתם מקמדי אתרים, אתם תמצאו את המדריך מובן מאליו ואפילו די הגיוני אבל אם אתם לא, ויש לכם מכרים אשר משכירים דירות באייר בי אנד בי – יכול להיות שהם ישמחו לקרוא את המדריך. בכל מקרה, אני תמיד שמח לקבל בקשות חדשות כאלה מלקוחות כי בצורה זו אני חוקר ולומד דברים חדשים אשר לבד לא הייתי מגיע אליהם.

גילוי נאות: למעלה מופיע לינק אפילייט לפרופיל שלי באתר Airbnb ואם תלחצו עליו ותזמינו חדר עבורכם – אתם תקבלו 31$ הנחה ואני אקבל קרדיט להזמנות באתר לטיול הבא שלי.

מקורות:

http://rentingyourplace.com/airbnb-101/creating-an-airbnb-listing/seo/
https://www.airbnbtips.com/listing/airbnb-seo-get-more-bookings-on-airbnb/
https://www.airbnb.com/help/article/39/how-are-search-results-determined

יועץ קידום אתרים, בעל ניסיון של +10 שנים בעולם ה-SEO והאונליין מרקטינג. מתמחה במתן שירותי ייעוץ לחברות אינטרנט, סטארטאפים ואתרי E-commerce

נשלח ב SEO

צריכים ייעוץ?

השאירו הודעה [contact-form-7 id="4" title="טופס יצירת קשר 1"]